Recafa

Hyvää Suomesta yhä arvostetuin alkuperämerkki

Hyvää Suomesta -merkki sijoittui kärkikymmenikköön jo kymmenettä vuotta peräjälkeen, kun Markkinointi & Mainonta -lehti yhdessä Taloustutkimuksen kanssa listasi maamme arvostetuimmat brändit.


Brändien arvostus 2017 -tutkimuksen tulokset julkistettiin perjantaina 22.9.2017. Tutkimukseen osallistui 958 brändiä ja
vastaajina oli kaikkiaan 3 152 kuluttajaa. Tänä vuonna Hyvää Suomesta -merkki sijoittui sijalle 7. Se säilytti myös vuodesta 2008 alkaneen yhtäjaksoisen asemansa Suomen arvostetuimpien braädien kärkikymmenikössa. – Kisa huipulla on kova ja sijoitus TOP10-joukkoon jo kymmenen vuotta peräjälkeen on meille iso kunnia, iloitsee toiminnanjohtaja Tiina Lampisjarvi Ruokatiedosta. Kiitos hienosta sijoituksesta kuuluu ensisijaisesti kaikille Hyvää Suomesta -merkkiä käyttäville yrityksille. Hyvää Suomesta-merkkiä kantavien tuotteiden määrä on kasvussa: nyt tunnus on jo 10 000 kotimaista alkuperää olevalla elintarvikkeella. Kotimaisuusvaatimukset Hyvää Suomesta -merkityille ruokatuotteille ovat tiukat. Ne edellyttävät sekä raaka-aineen että valmistuksen korkeaa kotimaisuutta. Merkin kriteerit ovat läpinäkyvät ja kaikki tuoteryhmat kattavat. Niiden toteutumista myos valvotaan. – Hyvaa Suomesta -tuotteiden suomalaisuus on jäljitettävissä alkutuotantoon asti. Ruuan vastuullisuus on ajankohtainen ja yha useampien kuluttajien ostopäätöksiä ohjaava tekija. Suomessa vastuullisuus toteutuu varsin hyvin koko ruuantuotannon ketjussa, alkutuotannosta alkaen aina kuluttajan lautaselle saakka. Kotimainen valinta on vastuun ottamista maamme hyvinvoinnin, työllisyyden, suomalaisen ruokakulttuurin ja myös ruokaturvan puolesta. Siksi ruuantuotanto kannattaa jatkossakin pitää omissa käsissä, painottaa Lampisjarvi.

www.marmai.fi/lehti/perinteisetbrandit-menestyvat-6677898


Kujalantila_Banneri_140x250 (002)

banner_mirka